2012-05-01

Art Journey Challenge #21 Zentangle

Elke eerste dag van de maand start een nieuwe uitdaging op het Art Journey Design Team Blog.
Deze keer koos Sija een heel leuk thema: 'Zentangle'.
 Maak een kaartje/project met Art Journey stempels en Zentangle elementen en doe mee! Er is een waardebon van 10 euro te winnen. Alle info en mooie voorbeeldkaarten vind je hier

At the beginning of each month there is a new challenge at the  Art Journey Design Team Blog.
This month Sija has chosen the theme: 'Zentangle'.
Make a card/project with Art Journey stamps and Zentangle elements and join us!. There is a 10 euros gift certificate to win. For more details and examples, click here.

Vandaag toon ik wat ik maakte als voorbeelden voor de challenge.
Ik heb me helemaal uitgeleefd op een kei die ik vond in de tuin.
Begonnen met een seal stempel van Art Journey en daar 'uit de losse pols' tekeningetjes rond gemaakt met een zwarte POSCA pen. Heel ontspannend om te doen!

Today I show you the projects I made as examples for the challenge.
 First I went to the garden to look for a stone :)
I started with a seal stamp by Art Journey (says: have fun in your new home).
Making all kinds of small motives is fun to do. 

Ook de onderkant moest eraan geloven:)

Upside down :)

Ik heb ook een gekleurde versie gemaakt. Voor dit kaartje heb ik 
de bloemenstempel beïnkt met Tombow markers.

 I made a colored zentangle card as well. For this card I inked the flower stamp with Tombow markers.

De achtergrond is streperig geverfd door middel van de Tombow stiften en een waterpenseel. 

The background is painted with Tombow markers and a waterbrush. 

Stamps Art Journey
Butterfly Wishes (flower)
Seals

Black POSCA pen

33 comments:

  1. Schitterende voorbeelden Anneke! De steen vind ik een vinding om mee te beginnen en hij is ook top geworden.

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie speciale steen is het zo geworden.
    Met wat voor stift/marker heb je de steen bewerkt?
    Zo te lezen, blijft het niet bij deze ene steen :), maar wordt het wel een "verzameling" als je er de tijd voor hebt.
    groetjes Monique

    ReplyDelete
    Replies
    1. Een zwarte POSCA pen gebruikt, zowel op de kaart als op de steen. Daar kan je op allerlei ondergronden mee tekenen, ook op acrylverf, gesso...

      Delete
  3. Geweldig inspirerende voorbeelden Anneke! Aan een kei zou ik niet meteen gedacht hebben, maar wat een mooi effect!!

    ReplyDelete
  4. Ik vind beide werkstukken erg mooi, maar je steen is echt een kunstwerkje!

    Groetjes, Marjan

    ReplyDelete
  5. De term Zentangle was mij volkomen vreemd maar als ik zie wat jij met de steen hebt gedaan dan zie ik hetzelfde als wat ik vroeger als kind al deed met pen en inkt en waar ik ook wel prijzen mee heb gewonnen. Ik vind het effect erg leuk met name op de steen, heel origineel.

    groetjes van Ank

    ReplyDelete
  6. 'Uit de losse pols' noem jij dat! Ik vind 'm prachtig, je kei en je kaart ook, de tombow markers kleuren er goed bij! (ps, mooie nieuwe foto!)

    ReplyDelete
  7. Wat een geduldwerkje!
    Mooi hoor, kan zo als woonaccesoire op een schaal...........

    Groetjes Kiek

    ReplyDelete
  8. Wat prachtig!! Een mooie fleurige kaart en daarnaast heb je de steen mooi bewerkt hoor!

    Groetjes Judith

    ReplyDelete
  9. Allebei schitterend, maar die kei is echt super!

    ReplyDelete
  10. Wat een super idee, die kei!
    Kei leuk Anneke, evenals je kaart!
    Wow wat een kleurenpracht!

    ReplyDelete
  11. Je brengt me terug naar mijn kindertijd met de kei toen ik op vakantie in Spanje altijd keien schilderde. Die van jou is gaaf zeg in alleen zwart met alle mooie patronen.
    Je kaart vind ik zo prachtig. Mooi de diverse kleuren stroken en dan het patroon in zwart er op. De bloemen zijn zo mooi met de diverse kleurenaccentjes. Geweldig vind ik het!

    ReplyDelete
  12. geweldig allebei!!

    groetjes Ida

    ReplyDelete
  13. Wat origineel zo´n kei beschilderen, lijkt me idd heel ontspannend om te doen...en wat een prachtige kaart heb je weer gemaakt, leuk met die felle kleurtjes!!

    ReplyDelete
  14. Allebei heel mooi, maar die steen is echt wel superleuk gedaan!!
    Lieve groetjes, Berlinde

    ReplyDelete
  15. I've been seeing so many zentangles lately but I really love yours,the seal was a great addition to the center! Beautiful card as well!

    ReplyDelete
  16. I love to see Zentangle creations, but I've never tried the technique. This is absolutely beautiful!!! I especially love the stone, but the card is amazing, too.

    ReplyDelete
  17. Ik vind de steen echt zo mooi! En dan nog wel met de losse hand, je bent toch een "kei" hoor ! En die onderste kaart is leuk, wel 'flashy' :p

    ReplyDelete
  18. Wat leuk die gekleurde Zentangle. Dit had ik dus vanmorgen in mn hoofd zitten, een gekleurde Zentangle. Had dat eerst even willen opzoeken op Google of dat ook mag volgens de regels.
    Ik denk nu dus, als Anneke het als voorbeeld laat zien, mag ik het ook vast wel proberen met een kleurtje.
    Vind je gezentangle-de steen keileuk ;-)
    Groetjes Gery

    ReplyDelete
  19. Beide zien er weer super uit

    ReplyDelete
  20. Wat heb je dat weer prachtig gedaan Anneke! Ik ben helemaal wel van die steen! De kaart is ook super, maar de steen is echt heel tof!
    Groetjes Debby

    ReplyDelete
  21. Zoiets kan ook alleen jij maar verzinnen, een kei gebruiken. Hij ziet er fantastisch uit, keigoed!
    Maar ook je kaart is prachtig. Schitterend met die Tombow stiften.
    Groetjes,
    Ini

    ReplyDelete
  22. De kei is super gaaf Anneke. Schitterend maar ook je kaart is geweldig mooi. Pracht kleuren en veel mooie details.
    groetjes Marja

    ReplyDelete
  23. wat een mooie kaart Anneke en die kei is echt "KEI GAAF", superrrrrr

    ReplyDelete
  24. twee keitoffe creaties van een keicreatieve dame!!!

    ReplyDelete
  25. Heel mooi gedaan. Ik heb de andere inzendingen ook bekeken. Maar ik heb een reactie achtergelaten op de site dat jij voor mij de winnaar bent met je mooie steen. De bon van 10 euro is zeker verdient. X

    ReplyDelete
  26. I love zentangles and doodles. My favorite is the stone, but the card is amazing, too.
    Lieve groetjes Anja

    ReplyDelete
  27. fantastische keigave kei en fantastische kleurrijke kaart. Bij jou altijd die kleine details die het helemaal af maken, zo'n stippellijn over de bloemstengels bijvoorbeeld. Inspirerende voorbeelden!

    ReplyDelete
  28. Die kei is prachtig Anneke!

    ReplyDelete
  29. Wat origineel en prachtig uitgevoerd, de zentangle op de kei! En de kaart schitterd weer van het beeldscherm af, wat heb je weer heerlijk vrolijke kleuren gebruikt en tombowstiften ken ik alleen van naam, heb er nog niet mee gewerkt, maar wat een prachtig effect maak je er zo mee!

    ReplyDelete
  30. GEWELDIG mooi!!! die bloemenstempel vind ik ook prachtig, maar die kei is KEIGAAF!!

    ReplyDelete
  31. Ik had beide al heeeeeeel erg bewonderd bij AJ, maar hier kan ik nog eens lekker goed kijken, meid wat geweldig!!!!!! PRACHTIG MOOI!!!!

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!