2012-08-01

Art Journey Challenge #24 Photo

Alweer tijd voor een nieuwe uitdaging bij Art Journey Design Team Blog.
Godelieve koos het thema deze maand en het werd
Foto
 Gebruik een foto in je werk samen met Art Journey stempels en doe mee. Er is een waardebon van Art Journey te verdienen!
Alle info en veel voorbeelden vind je hier.

Time for a new challenge at Art Journey Design Team Blog.
Godelieve has chosen the theme this month:
Photo
 Use a photo in combination with Art Journey stamps and join our challenge! There is a 10 euros gift certificate by Art Journey to win!
Click here for the details and more samples.

Zelf maakte ik ook een aantal voorbeelden voor de foto uitdaging. Eerst en vooral heb ik gestempeld op de achterflap en rug van een oud boek.

I made a few examples for this photo challenge. First I stamped on the back cover and spine of an old book.

Op rommelmarkten kijk ik uit naar oude boeken met een linnen kaft. Als je daar een laagje gesso op zet blijf je de linnen structuur zien, heel mooi!

On local flea markets I look for old books with linen covers. Such books are great for altering!

De kaft en rug heb ik eerst ingesmeerd met gesso en er daarna op gestempeld en er ook wat vegen Distress Inkt op gezet. Een fimo roosje opgeplakt ter versiering. De foto heb ik eerst bewerkt in PSE, daarna afgeprint en opgeplakt.
Het polaroid masker is een freebie van Dymphie klik.
De spreuk onder de foto is ook een Art Journey stempel.

First I put a layer of gesso and some Distress Ink on top of the book cover and spine. I did the stamping with gesso and Distress Ink. Adhered a rose made of polymer clay. Edited the photo in PSE first, printed it and glued it on the book cover. The polaroid template is a freebie by Dymphie click.
 The quote underneath the photo is an Art Journey stamp too.

Een stukje wit linnen dient als ophanglus.

Used a scrap of white linen as a loop, so I can hang this altered piece on the wall.

Als tweede voorbeeld maakte ik een canvas met een foto transfer van één van mijn gerbera foto's. Ik gebruikte gel medium om te transfereren.

My second example for the challenge is a canvas. I transfered one of my gerbera photos. Used gel medium for the transfer. 

De foto heb ik op een canvas gekleefd. Deze is eerst geverfd met acrylverf en daarna bestempeld met StazOn inkt. De stempel sets van Art Journey bevatten heel veel mooie kleine stempeltjes.

I glued the photo transfer onto a canvas. Colored the canvas with acrylic paint first. Did the stamping with several colors of StazOn Ink. Art Journey has a lot of beautiful small stamps in it's collection.

Het rode van de bloemen moest nog eens herhaald worden vond ik :)

Thought it woul be nice to repeat the red color of the flowers on the canvas.

Tenslotte maakte ik ook nog een kaart met een foto. 
Art Journey stempels, washi tape en plakletters van  Kaisercraft zijn de ingrediënten. Het papier is van Basic Grey.

Finally I made a card with a photo.
Used Art Journey stamps, washi tape and alphabet stickers by Kaisercraft. The paper is by Basic Grey.

All stamps Art Journey
Book cover: Numbers-Roses

19 comments:

  1. Supermooie inspirerende voorbeelden voor mijn uitdaging Anneke!! Ik zie al meteen een paar dingen die ik zelf eens wil proberen :)

    ReplyDelete
  2. Schitterende creaties heb je gemaakt Anneke!

    ReplyDelete
  3. Alledrie heel verschillend en toch mooi. Mijn voorkeur gaat naar het groene. En inderdaad dat rode touwtje hoort er echt bij...

    Groetjes,
    Jeanine

    ReplyDelete
  4. Schitterende kaarten en kaften anneke. Super mooi en goed idee de linnen kaften van een boek.
    groetjes marja

    ReplyDelete
  5. Geweldig Anneke, zoals je die kaft hebt bewerkt, ziet er prachtig uit...en dan die kaart oehhhh je bent niet te stuiten :-)...maar dat is niet erg, ik geniet wel mee!!!

    Groetjes, Alie :-)

    ReplyDelete
  6. Prachtige voorbeelden Anneke!
    Zo verschillend maar zo origineel!
    Helemaal TOP!

    ReplyDelete
  7. Vooral die mets de fiets vind ik helemaal top!! En wat cool, die kaften van oude boeken te gebruiken!!

    ReplyDelete
  8. Wat zijn je voorbeelden prachtig Anneke!!

    ReplyDelete
  9. Wat een prachtige serie.

    ReplyDelete
  10. Hoi Anneke,
    Ben momenteel even een poosje "stille lezer" i.v.m. vakantie enzo. Maar ik kan het toch niet nalaten je even te laten weten dat ik het allemaal zo ontzettend mooi en gaaf en super creatief vind wat je hebt gemaakt en hier laat zien!!
    Sjonge wat een geweldige bron van inspiratie ben jij ;)

    ReplyDelete
  11. Wil j zo graag winnen dat je er 3 maakte ? Wat zijn ze prachtig !

    ReplyDelete
  12. Heel mooie projectjes heb je hier gemaakt, Anneke, Prachtig alle drie!!!

    Groetjes
    Maria

    ReplyDelete
  13. Prachtige voorbeelden. Een leuke uitdaging.
    Groetjes,
    Ini

    ReplyDelete
  14. nu wist ik echt niet meer of ik al had gezegd dat ik je fotowerkstukken heel geslaagd vind (dat was ik dus inderdaad vergeten). Leuk om boekomslagen zo te gebruiken, die ga ik onthouden :) Mooie Amsterdamherinnering ook.

    ReplyDelete
  15. p.s. dank je wel voor de linken :)

    ReplyDelete
  16. You just keep making the most beautiful things Anneke and every time I visit your blog I leave smiling, Sam xx

    ReplyDelete
  17. SChitterend!
    en wat een leuk washi-tape !
    waar heb je die vandaan? die foto- negatief?
    groetjes,
    Jacqueline

    ReplyDelete
  18. De fiets vind ik hartstikke cool, maar die foto-transfer op canvas... dat beneemt me echt de adem... toch maar weer eens oefenen :-))

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!