2012-08-08

Cards and Tins 9

Vanaf vandaag ga ik op woensdag weer kaartjes maken voor mijn 'Cards and Tins' serie. Het zijn kaartjes die geïnspireerd zijn op een blikken doosje uit mijn collectie.

After a short break I restarted the 'Cards and Tins' item on my blog today. Each Wednesday I'll show a card inspired by a tin out of my collection.

Bij het zien van dit knopendoosje dacht ik onmiddellijk aan een volledig witte kaart met een rij gekleurde knopen erop.

The moment I saw this tin I had a white card in mind, decorated with a row of colored buttons.

 Gewoon 5 knopen op een stuk wit papier kleven had ook gekund maar ik wilde graag een witte laagjeskaart maken.  Dus eerst wit papier, zakjes, lint....van tussen mijn spullen gevist.

I could have made a CAS card -5 buttons on a blank card f.i.- but I prefered to make a layered card. So I started collecting white papers, pockets, ribbon....

Na wat puzzelen en schuiven werd dit het resultaat.

After shuffling a while with all the components, this became the end result.

Voor de bloemen ponste ik cirkels uit glassine zakjes. Je kan dat materiaal mooi kreuken zodat de bloemen wat volume krijgen. Telkens drie cirkels aan elkaar bevestigd met een nietje en er een knoop op gekleefd. Onder de bloemen zie je een nog een glassine zakje, ribbelkarton en gaas.

For the flowers I punhed circles out of glassine pockets. I rumpled the circles and fastened them with a staple. Glued a button on top.
I put a layer of glassine, corrugated cardboard and gauze underneath the flowers.

De kantstempel afgedrukt met Versamark en geëmbossed. Verder nog een taartpapiertje en een kledinglabel gebruikt.

I heat embossed the lace print, added a paper doily and a clothing label too.

Dit embossingpoeder zorgt echt voor een WOW effect!

This embossing powder causes a WOW effect, yes indeed!

Stamps
Hero Arts: Starburst Lace S5317
Darkroom Door: Whimsical Words


35 comments:

  1. Leuke kaart wit met de gekleurde knoopjes. Kijk nu al weer uit naar volgende week. Je geeft mij een hoop inspiratie. Dank je wel. Groetjes, Regina

    ReplyDelete
  2. Ik vind deze inspiratie altijd zo leuk, super dit kaartje ook, wat een verzameling heb jij ;))

    ReplyDelete
  3. Geweldig! Eerst al die witte laagjes, en dan die o-zo-kleurrijke knopjes die er zo uitspringen. Zeer mooi!

    ReplyDelete
  4. Het is weer prachtig geworden Anneke, en helemaal je stijl, ik bewonder tenzeerste een eigen stijl hebben , daar ben ik nog steeds niet in geslaagd!!!

    Groetjes
    Maria

    ReplyDelete
  5. Een beetje kleur op het netvlies kunnen we hier wel gebruiken :) Ben blij dat je niet gestopt bent bij alleen knopen op een witte kaart plakken. De WOW is mooi embossingpoeder en zoveel leuke details, als de laagjes glasine onder de knopen, het gaas op het ribbelpapier. Het meest onder de indruk ben ik toch wel van het precisiewerk bij het uitsnijden van de tekst. Een plaatje van een kaart! Kijk weer uit naar de volgende aflevering van deze serie.

    ReplyDelete
  6. Prachtig, al die laagjes, een perfecte ondergrond voor de kleurige knoopjes. Geweldig mooie kaart!

    ReplyDelete
  7. ik vind em erg leuk geworden, die kantstempel met embossingpoeder is geweldig!

    groetjes Ida

    ReplyDelete
  8. O, weer zo'n supermooi blikje. Ik ben fan van deze kaartenserie! deze is ook weer zó mooi! De stempel heb ik ook, wat ist ie mooi he?! Wow poeder is echt wow idd!
    Heel mooi!!

    ReplyDelete
  9. Wat een lekker fris knopenblikje Anneke! Je hebt je er prima door laten inspireren, want je kaart is ook al zo fris en leuk!

    Hartelijke groetjes, Alie :-)

    ReplyDelete
  10. Wat een mooi kaartje is dit weer Anneke, een heel leuk setje!
    Lieve groetjes, Berlinde

    ReplyDelete
  11. Toen ik in je vorige bericht de uitgekozen materialen zag liggen was ik een doosje aan het bedenken.
    Ik moet toegeven dat dit me niet is gelukt.
    De doos én de kaart zijn prachtig.
    Die kantstempel en het wow-embossingpoeder zijn prima ingrediënten en jouw 'letter-knipwerk' is gewoonweg schitterend.

    ReplyDelete
  12. Wat vind ik dit een leuk idee zeg! Kaarten maken aan de hand van blikken doosjes. Deze is in elk geval goed gelukt. In eerste instantie dacht ik dat je een papieren doily had gebruikt, maar nu lees ik dat het een stempel van embossingpoeder is, te gek! De gekleurde knoopjes steken vrolijk af tegen het wit.

    Liefs Sanne

    ReplyDelete
  13. Wat heb je dit weer leuk gemaakt Anneke.
    Leuk al die laagjes en die knopen erop!!!

    ReplyDelete
  14. Deze blikjes tic van jou vind ik niet erg! Zo leuk om er een kaartje mee te maken.
    Ook goed idee om een "moodboard" te maken.

    ReplyDelete
  15. wat staat dat vrolijk, al die gekleurde knoopjes.
    en het past weer heel mooi bij het blikje.
    groetjes
    Evelyn

    ReplyDelete
  16. another wonderfully tin inspired card

    ReplyDelete
  17. Zoveel tinten wit in al die laagjes!! Mooi!!

    ReplyDelete
  18. Schitterende kaart!

    ReplyDelete
  19. Wauw, Anneke, wat is er weer VEEL te kijken, dat blik als inspiratie..en dan zo'n mooie creatie heee, dat rijmt ☺☺

    hij is weer prachtig, dat embossingspul ken ik niet, geeft inderdaad een heel fluffy effect!

    ReplyDelete
  20. Het trommeltje is al zo mooi, maar de kaart is nog veel mooier. En wat heb je prachtige kaarten, ed. gemaakt zag ik. Groetjes, Marleen.

    ReplyDelete
  21. Het doosje geeft wel veel inspiratie.. Maar jij maakte er toch weer iets heel speciaal van.

    Groetjes,
    Jeanine

    ReplyDelete
  22. Weer een super mooi setje Anneke!

    ReplyDelete
  23. Absolutely stunning Anneke, I love your card.

    Hugs
    Anke

    ReplyDelete
  24. WOW, echt weer heel mooi geworden Anneke!!
    groetjes,
    Jacqueline

    ReplyDelete
  25. WOW your card is really a magnificent art work!Love all details and the texture.
    Love your knopendoosje too!
    Groetjes Anja

    ReplyDelete
  26. Net als je embossingpoeder is dit kaartje weer WOW. Prachtig al die verschillende soorten wit. Steeds andere strukturen, heel mooi. Ook een heel mooi blikje.
    Groetjes,
    Ini

    ReplyDelete
  27. Wat een mooi resultaat , echt knap ! Ik ben nu ondertussen erg jaloers op je collectie blikjes ;-)
    Groetjes
    Ilse

    ReplyDelete
  28. Ik vind het een briljante kaart. Het wit op wit op wit is erg mooi en dan die knalknoopjes op de mooie bloemen. Helemaal tof!!!

    ReplyDelete
  29. wat heb je dit weer prachtig gemaakt ! helemaal toppie ! knap hoor, die kleine gekleurde knoopjes geven dat extra accentje, mooi
    grtjs, martina
    x

    ReplyDelete
  30. Oooooh, Anneke,
    ik ben weer sprakeloos! Moooi
    en die kleuren...

    ReplyDelete
  31. The embossing power says it all WOW!! :-D

    ReplyDelete
  32. The coloured buttons on the white look so bright and beautiful.

    ReplyDelete
  33. Wat heb je toch weer een mooi kaart gemaakt.
    Vind hem super.
    Groetjes Sandra

    ReplyDelete
  34. Ah wat leuk, weer een kaartje geïnspireerd door een blikje en het is weer een pracht van een kaart geworden, prachtig hoe je al het wit gecombineerd hebt. Mooi ook weer op de foto gezet en verwerkt in dit blogbericht, dat maakt het zo leuk, inspirerend en mooi om je blog te bezoeken, dank je wel!

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!