2015-03-19

Bird on Canvas

Een niet traditionele paasversiering gemaakt.

I made a non traditional Easter decoration.

Met de restjes van de luciferdoosjes (en dat waren ook al restjes :)) een canvas van 10 x 10 cm beplakt.
Deze 'patchwork' techniek zag ik bij Junelle Jacobsen.

For this project I used the leftovers from these match boxes. I collaged the scraps randomly on a 4 x 4" box canvas. 
This patchwork technique is inspired by Junelle Jacobsen.

Het papier bedekt met een dun laagje gesso en hier en daar ook wat rode, witte, roze en blauwe verf aangebracht. 

I applied a thin layer of gesso to the paper. Added some white, red, blue and pink paint too. 

Wat krabbels gezet met een zwart pennetje.

Did some doodling with a black fineliner.

De vogel belandde per toeval op het canvasje - toen dat plat lag - en hij mocht blijven :)

The bird landed on the canvas by coincidence, but he could stay :)

Op de zijkanten een paar woorden geplakt.

I added a few words to the sides.

Een touwtje rond het canvas geknoopt en de vogel daarop vastgezet.

I wrapped some cord around the canvas and attached the bird to that cord.

12 comments:

  1. Mijn fantasie werd wel de grond ingedrukt toen ik las dat het een canvas(je) is. Ik dacht een doosje vol met chocolade paaseitjes........
    Vind de patchworktechniek erg leuk !

    ReplyDelete
  2. Leuk gedaan ! Vrolijk dat rood vogeltje .
    Liefs ☆ sarah ☆

    ReplyDelete
  3. dat heb je erg leuk gemaak t! mooi
    grtjs,martina
    x

    ReplyDelete
  4. love this!!!! you are so creative

    ReplyDelete
  5. Ik ben dol op vogeltjes, dus ja deze spreekt me erg aan!! Prachtig!!

    ReplyDelete
  6. Heel erg leuk en zo origineel!
    Gezellig weekend!
    Groetjes Karin

    ReplyDelete
  7. Wat mooi! De kleuren van papier en vogeltje zijn perfect op elkaar afgestemd. Helemaal naar jouw hand gezet met een laagje gesso en zwarte doodles.

    ReplyDelete
  8. Die vogel heeft wel een heel mooi plekje uitgezocht om op te landen!

    ReplyDelete
  9. Een schitterende vertolking van de komende lente!
    Hoe origineel kan iemand zijn; JIJ!!!!!!!!!

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!