2017-05-06

Dandelions #2

I've made this card for Darkroom Door with their new Dandelions Eclectic Stamp.

Deze kaart maakte ik ook voor Darkroom Door met de nieuwe Dandelions stempel.

I started by adhering some pretty papers and postage stamps to a card base.

Begonnen met het maken van een collage met allerlei papiertjes en postzegels.

I applied heavy gesso randomly with a palette knife and added color on top using paint.


Daar met een paletmes een dunne laag heavy gesso over gesmeerd en dan de ondergrond gekleurd met verf. 

I overstamped that background using Texture Stamps and pink and orange paint.

Op de onderlaag gestempeld met roze en oranje verf en twee Texture stempels.

The dandelions in the back were stamped with white paint. For the dandelions on the front I made a print with magenta and green paint first, overstamped that print using black ink.

De Dandelions op de achtergrond stempelde ik met witte verf. Voor deze op de voorgrond eerst met magenta en groene verf gestempeld en ze daarna overstempeld met zwarte inkt.

I finished the card off by adding black stamping and white details.

Ook nog zwart stempelwerk toegevoegd en witte accenten aangebracht met een pen.

Stamps Darkroom Door

Tim Holtz Idea-ology: Tissue Wrap Postale
Dylusions Paint: Fresh Lime
Talens Amsterdam Acrylics: Sky Blue Light, Titanium White, Persian Rose, Azo Orange
Golden: Fluorescent Magenta




8 comments:

  1. It's beautiful . . . I would frame it :)

    ReplyDelete
  2. Een mooie en frisse kaart!

    ReplyDelete
  3. Zo mooi weer. Tof om te zien hoe je die prachtige achtergrond maakte.

    ReplyDelete
  4. wonderful card, great colours, i do watercolours to ;O))

    ReplyDelete
  5. Dat is weer super-prachtig gedaan ! Heel mooie achtergrond, toffe kleuren en details, en die dandelions stralen ! Groetjes, Enny

    ReplyDelete
  6. Prachtige kaart Anneke, fijn dat je laat zien hoe je het maakte!!

    ReplyDelete
  7. Prachtig! Die achtergrond met die oude postzegels vind ik een superidee. Ik heb er hier ook nog een doos staan waarmee ik ooit eens iets wil maken, misschien moet ik me daarvoor wel door jou laten inspireren!
    Groetjes, Nele

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!