2018-02-19

All Things Paper #2

For the All Things Paper online workshop by Wendy Brightbill I again decorated a vintage book cover. I started by painting a flower Wendy's way but the outcome was totally 'not my style' so I covered everything with a few layers of gesso and started all over :)

Voor de All Things Paper lesjes van Wendy Brightbill opnieuw een kaft van een oud boek beschilderd. Eerst een bloem à la Wendy geprobeerd maar dat was zo 'niet mijn stijl' dat ik de kaft een laag gesso gaf en opnieuw begonnen ben :)

I adhered tissue paper randomly.

Eerst op verschillende plaatsen tissue papier opgeplakt.

I used a sheet of the new Dina Wakley Collage Paper.

Ik gebruikte een stukje van één van Dina Wakley's nieuwe tissue papiertjes.

I added details using a stencil and lime paint.

Streepjes aangebracht met behulp van een stencil en groene verf.

Next I painted this simple flower. I'm not totally happy with the result but I keep  on practicing :) 

En daarna deze eenvoudige bloem geschilderd. Nog vatbaar voor verbetering maar we oefenen verder :)

Stamp Darkroom Door: Artist Brushes
Tim Holtz Layering Stencil: Dashes

I decorated a few pages in this book already. I gathered them below.

In dit boek maakte ik een tijd geleden al een aantal pagina's. Hieronder heb ik ze verzameld.


8 comments:

  1. Nou ik vind het anders erruuggg mooi, prachtig!!!

    ReplyDelete
  2. Oefenen?? Ik zie niet in hoezo, dit is al zo prachtig! Ook de inhoud is gaaf! Super!!

    ReplyDelete
  3. Heel erg mooi! Goed dat je dankzij een laagje gesso helemaal opnieuw kon beginnen om het ontwerp naar jouw hand te zetten.
    Ik was benieuwd wat je binnenin het boek zou gaan doen, maar je was al begonnen zie ik nu.

    ReplyDelete
  4. Nog meer oefenen, waarom in hemelsnaam?! Dit is al zo mooi!

    ReplyDelete
  5. Wauw, die kaart is supertof, heel mooie achtergrond en bloem ! Ook je pagina's in het boek zijn prachtig ! Groetjes, Enny

    ReplyDelete
  6. hola, Anneke. Ik ben onder de indruk !Amaai! AB

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!